Leállt a rendszer, ahol a MÁV késéseit lehetett követni
A vasúttársaság hivatalos közlése szerint az oldal bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll – írja Vitézy Dávid.
A vasúttársaság hivatalos közlése szerint az oldal bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll – írja Vitézy Dávid.
Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még egyiket sem sikerült megoldani. A kormánynak mindenesetre nem érdeke csődbe vinni Budapestet – mondta Vitézy Dávid, akivel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a HVG közéleti podcastjában.
Magyar szerint még Észak-Koreában sincs olyan hazugságkampány, mint amit Lázár csinál a MÁV-nak.
A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.
A nagyot késő vonatok új vonatszámot kapnak, így nem látszanak a rendszerben.
Minden nap összesen ezernél több kamera figyeli BKK-járművekről a forgalmat, így látszólag könnyen felelősségre lehetne vonni a tömegközlekedést akadályozó, szabálytalankodó autósokat. A főváros automatizálná is a levideózott szabálysértők bírságolását, de a Belügyminisztérium szerint erre nincs jogi lehetőség. Miért nem alkalmazható ilyen esetekben az, ami a gyorshajtóknál már ma is működik? És mit tesz a BKK és a rendőrség ehelyett?
Nagy Bálint szerint az elmúlt 30 év legpechesebb napja volt a szombati, Vitézy Dávid szerint az nem pech, hanem lehetőség, ha mindenki vonatozni akar.
„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.
Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: igazi kuruc.infós tempó és budapestiek a szakadéknál.
Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.
A kormányzati elvonások miatti tiltakozás jeléül pénteken 10 percre leállt a főváros tömegközlekedése, a MÁV viszont váltóhibával küzdött.
Ha a kormány machinációi miatt nem omlana össze a főváros, a budapesti tömegközlekedés még összeomolhat. A két volt főpolgármester-jelölt egymást revolverezi a közlekedési vállalat szerződéseivel, pedig a korrupciót és adócsalást eredményező kontraktusban a Fidesz is nyakig benne van.
A vészintézkedések pontos forgatókönyvét várják el a főváros vezetésétől az állami inkasszó után.
Ellenszavazat nélkül fogadták el Vitézy Dávidék javaslatát.
A BKV vezérét nemrég menesztették, miután kiderült, hogy szoros kapcsolatot ápolhatott a cégbe beépült bűnszervezet irányítójával.
Karácsony Gergely politikai szándékot lát a fővárosi cégvezetőkről szóló pályázat mögött, a Fidesz szerint a baloldal és a Tisza játszik össze, a DK szerint az egész ügy katyvasz.
Bízik abban, hogy egyhangúlag támogatják majd.
A jövő heti közgyűlésre készült előterjesztés szerint Karácsony Gergely főpolgármester túllépte a hatáskörét. A javaslat további eleme, hogy világítsák át a BKV vezérkarát és a társaság gazdálkodási, közbeszerzési tevékenységét, hosszabbítsák meg a vezérigazgatói pályázatot, a volt BKV-vezér pályázatát pedig érvénytelenítsék.
A főpolgármester korábban arra célzott, hogy Vitézynek lehet közös képe a Nagymesterként elhíresült F. Zsolttal, amit Vitézy nem tagadott, majd azzal vágott vissza, hogy Karácsony meg azzal a Horváth Csabával és Tóth Csabával fotózkodott, akiknek nem közös képük, hanem közös bűnügyük van F. Zsolttal.
2,5 milliárdos fővárosi költségvetési kötelezettségvállalás mellett.